Silver EFFIE for effective rajo Laktofree campaign

The last evening in January belonged to the award ceremony of the EFFIE Awards for the most effective advertising and marketing campaigns in Slovakia for the year 2024.
EFFIE is the most prestigious competition in the field of commercial communication and is held in more than forty countries around the world. An effective advertisement is one that has exceeded its marketing objectives through an exceptional combination of marketing mix. The rajo Laktofree campaign won the silver EFFIE in the Instant Impact category. The competition was won by MEGGLE Slovakia together with the TRIAD agency, which is the creator of the Discover Weightless World concept.
„Kampaňou sme chceli širokej verejnosti komunikovať zážitok z chuti bez ťažkostí spojených s trávením. Od začiatku bol pre nás favoritom kreatívny koncept, ktorý znázorňuje abstraktný pojem chuti a beztiažového vesmírneho stavu prostredníctvom umelej inteligencie,“ vysvetľuje Tatiana Hybká, produktová manažérka rajo Laktofree.
„Teší ma, že sa značka rajo ocitla medzi najefektívnejšími kampaňami na Slovensku. Obzvlášť som hrdá na náš marketingový a obchodný tím, ktorí odviedli skvelú prácu. Ďakujem tiež vedeniu MEGGLE Slovakia, ktoré dôveruje sile značky rajo a podporuje nás pri rozširovaní Laktofree kategórie,“ doplnila vedúca oddelenia marketingu značky rajo Eva Točková.